Hvad er Saunahytten – On Tour?

Saunahytten er en flytbar kvalitets-sauna med opholdsrum, toilet og udendørsbruser, som skaber rammerne for saunagus, sauna-badning og i den forbindelse eventuelt vinterbadning

Ulige uger (fra uge 44 2021 til uge 12 2022)

Tirsdag (Aalborg Sejlklub)

Onsdag (Blokhus Strand)

Torsdag (Løkken Strand)

Lørdag (Blokhus Strand)

Kl. 15.45-16.45
Kl. 15.45-16.45
Kl. 15.45-16.45
Kl. 8.30-9.30
Kl. 17.00-18.00
Kl. 17.00-18.00
Kl. 17.00-18.00
Kl. 9.45-10.45

Reserver din billet her: https://www.saunahytten.dk/events/

Saunahytten – On-Tour

Saunahytten -On-Tour er oplevelser og velvære i dit lokalområde. Hver anden uge kommer Saunahytten til Aalborg (tirsdag), Blokhus (onsdag og lørdag) og Løkken (torsdag).

Saunahytten holder Saunagus tirsdag, onsdag og torsdag på to tidspunkter, fra kl. 15.45-16.45 og 17.00-18.00 og lørdag kl. 8.30-9.30 og 9.45-10.45.

Se mere her: Download PDF

Kunne I tænke jer at undersøge, om Saunahytten – On Tour er noget for jer så kontakt Saunahytten: Send mail

Saunagus 150,- pr. deltager

Information omkring vinterbade

  1. Øger lykkefølelsen: Når du bader i koldt vand, bliver der frigivet en række signalstoffer i hjernen, og du kan ligefrem blive ”høj” af endorfiner.
  2. Styrker immunforsvaret: Det kolde vand aktiverer dit immunsystem, og adrenalinniveauet stiger. Det er med til at bekæmpe infektioner.
  3. Godt for blodkarrene: Når din krop bliver udsat for et kuldechok, trækker blodkarrene i fingre, fødder, arme og ben sig sammen, så blodet strømmer til de indre organer. Når du kommer op af vandet, så åbner blodkarrene sig igen, og du får en varm fornemmelse i kroppen. Man kan sige, at vinterbadning er motion for blodkarrene.
  4. Bliver bedre til at holde varmen: Du kan vænne dig til kulden, og derfor fryser vinterbadere ikke så meget, når de er ude i det kolde vejr.

Se mere om vinterbadning

https://www.respektforvand.dk/i-vandet/vinterbadning/hvorfor-vinterbadning

Information omkring sauna

  1. En tur i sauna styrker din mentale sundhed
  2. Varmen i saunaen sænker dit blodtryk
  3. Dit immunforsvar styrkes, og sauna hjælper dig af med affaldsstoffer
  4. Forbedrer blodcirkulationen i hele kroppen; det kan lindre symptomer fra led, muskler og kroppens øvrige bindevæv
  5. Restitution efter træning forkortes – særligt hvis du veksler mellem 5-10 minutters sauna og en hurtig tur i koldt vand 
  6. Saunature udvider dit sociale liv

Se mere om saunagus og sauna

https://www.bt.dk/sundhed/sauna-er-hot-og-godt-for-hjerne-og-hjerte

https://magasinetliv.dk/sundhed/helse/spring-ind-i-varmen-5-sunde-grunde-til-at-gaa-i-sauna

https://www.femina.dk/soendag/sundhed/motion-og-oevelser/derfor-skal-du-gaa-i-sauna-efter-traening