Hvad er Saunahytten – On Tour?

Saunahytten er en flytbar kvalitets-sauna med opholdsrum, toilet og udendørsbruser, som skaber rammerne for saunagus, sauna-badning og i den forbindelse eventuelt vinterbadning

Opstart oktober 2020 (hvis Covid-19 tillader det)

Saunahytten vil skabe oplevelser og velvære i dit lokalområde. Derfor er vi ved at etablere “Saunahytten – On Tour”, som hver anden uge kan komme til en egnet lokation i Nordjylland. Besøgene er fra mandag til torsdag, hvor der hver dag kan besøges en eller to havne. Der er i første omgang planlagt otte mulige dage, altså mandag til torsdag i lige uger og mandag til torsdag i ulige uger.

Saunahytten står for to forskellige typer events. Den ene er saunagus, og den anden er alm. sauna. Den sidste event på dagen er alm. sauna, da varmen fra saunagusen kan bruges.

Se mere her: Download PDF

Kunne I tænke jer at undersøge, om Saunahytten – On Tour er en mulighed hos jer, så kontakt Saunahytten: Send mail

Priser for saunagus Priser for sauna
150,- for én gang 75,- for én gang
675,- 5 ture (Spar 10%) 337,50,- 5 ture (Spar 10%)
1275,- 10 ture (Spar 15%)  637,50,- 10 ture (Spar 15%)
1350,- Hel sæson (oktober til marts) 675,- Hel sæson (oktober til marts)
Information omkring vinterbade

  1. Øger lykkefølelsen: Når du bader i koldt vand, bliver der frigivet en række signalstoffer i hjernen, og du kan ligefrem blive ”høj” af endorfiner.
  2. Styrker immunforsvaret: Det kolde vand aktiverer dit immunsystem, og adrenalinniveauet stiger. Det er med til at bekæmpe infektioner.
  3. Godt for blodkarrene: Når din krop bliver udsat for et kuldechok, trækker blodkarrene i fingre, fødder, arme og ben sig sammen, så blodet strømmer til de indre organer. Når du kommer op af vandet, så åbner blodkarrene sig igen, og du får en varm fornemmelse i kroppen. Man kan sige, at vinterbadning er motion for blodkarrene.
  4. Bliver bedre til at holde varmen: Du kan vænne dig til kulden, og derfor fryser vinterbadere ikke så meget, når de er ude i det kolde vejr.

Se mere om vinterbadning

https://www.respektforvand.dk/i-vandet/vinterbadning/hvorfor-vinterbadning

Information omkring sauna

  1. En tur i sauna styrker din mentale sundhed
  2. Varmen i saunaen sænker dit blodtryk
  3. Dit immunforsvar styrkes, og sauna hjælper dig af med affaldsstoffer
  4. Forbedrer blodcirkulationen i hele kroppen; det kan lindre symptomer fra led, muskler og kroppens øvrige bindevæv
  5. Restitution efter træning forkortes – særligt hvis du veksler mellem 5-10 minutters sauna og en hurtig tur i koldt vand 
  6. Saunature udvider dit sociale liv

Se mere om saunagus og sauna

https://www.bt.dk/sundhed/sauna-er-hot-og-godt-for-hjerne-og-hjerte

https://magasinetliv.dk/sundhed/helse/spring-ind-i-varmen-5-sunde-grunde-til-at-gaa-i-sauna

https://www.femina.dk/soendag/sundhed/motion-og-oevelser/derfor-skal-du-gaa-i-sauna-efter-traening